Bonochi mener i mefrou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joke Kemna - WaarBenJij.nu Bonochi mener i mefrou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joke Kemna - WaarBenJij.nu

Bonochi mener i mefrou

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo hallo!

Dit is vanaf nu mijn blog, hier houdt ik nu in eerste instantie bij wat ik op curacao allemaal doe, maar misschien houdt ik m ook wel aan voor volgende avonturen :).

In ieder geval: welkom! Ofwel: Bon bini!

Deze kreet heb ik vandaag al gehoord, maar het merendeel wat je hoort is: bon dia! Ofwel bon tardi: goedemiddag. Ik ben maar gelijk van start gegaan om mijn Papiaments in te zetten in het begroeten, dus iedereen hoort bon dia of bon tardi en ik zat al te wachten op het bonochi, waarvan jullie nu wel de betekenis kunnen raden :).

Nou ik vraag me toch altijd af wat er precies met een jetlag wordt bedoeld, ik denk dat altijd maar dat je je niet lekker voelt vanwege de vlucht, op de een of andere manier.... Het enige kenmerk wat ik het zou toeschrijven is: moe, moe, moe (ik ben zoooo ontzetteeend moeee* op z'n brigitte kaandorps ;)). Maar goed eindelijk eens fatsoenlijke tijden waarop je moe bent: als het donker wordt! En je bent weer wakker als het licht is: ik heb niet zo'n last van zo'n jetlag, het doet me goed :p. Ik hoop dat dit ook blijft als ik co-schappen loop, hihi.

Misschien als je deze blog leest denk je: pffff wat een lang verhaal! Maar denk dan maar dat ik het ook een beetje voor mezelf doe, want het is heerlijk om je ervaringen op te schrijven! Ik bedenk me nu: heb ik een mooi reisdagboek gekocht, zit ik te typen!! Moet ik toch maar ook wat in gaan schrijven :). Dus zal hier maar niet alles op gaan posten ;).

Ik heb nu nog niet eens volgers, ik dacht: eerst typen dan hebben ze ook wat om te lezen :D.

Vindt het superleuk dat jij zo geïnteresseerd bent om dit te lezen, te scannen of alleen de website al aan te klikken :), ik ben blij met jouw bewogenheid. Ik vond het ook zo leuk dat er zoveel mensen mij hebben bericht via facebook, stel ik erg op prijs!

Maar goed, nu genoeg complimentjes voor jullie, nu gaat het over mij :D hihi eindelijk onverdeelde aandacht 'gna-gna' (dit is een apart lachje die ik voor dit grapje graag wilde gebruiken :D), altijd al aandacht gewild :D (maar ja dat weten jullie wel van me :P).

Voor nu even over naar de serieuze zaken: zon, zee en strand!
Genoeg van te vinden.
Volgend onderwerp...
Nee hoor, ik zal even vertellen wat ik tot nu toe heb gedaan, en daar is eigenlijk het merendeel van de tijd zon bij geweest :), behalve in de nacht dan.

De zee en het strand is vandaag aan bod gekomen: lion's beach, dichtbij mambo beach. Ik ben er goedkoop vanaf gekomen, ik ben gaan zwemmen, terwijl de anderen hun stoel moesten huren en dus betalen. Later komt de security man naar mij toe, aangezien ik maar op het zand ben gaan liggen ('tja' zei iemand 'het strand is van iedereen') maar daar dacht de security man anders over, ik moest even een kaartje kopen, maar dat moest bij iemand anders. Ik wilde hem al 25 Nafl (nederlandse florinten/ guldens) geven (wat 15 moest zijn) maar dan moest hij heen en weer, dus ik zei: ik wacht hier wel en geef het haar wel als ze terug komt....
Nou dát was dus niet het geval: fine by me :D!

Verder heb ik na heeeeel veeel gedoe (mamma bellen, beltegoed opladen, berichtjes spammen, uiteindelijk whatsapp aangezet) en dan toch in kunnen loggen om mijn bankpas op 'wereld' te zetten... mijn huur kunnen betalen! Dus al met al was mijn dag anders gelopen dan gepland.

Heb hier al wat boodschappen kunnen doen, dus heb nu wel geld en eten, maar de auto laat zich nog even op zich wachten (link naar: facebook status).

De muggen hebben mij ook ontdekt volgens mij.... helaas, de enige inwoners die ik hoopte niet te ontmoeten....

Er zijn een paar hele leuke behulpzame mensen hier in dit huis, heb ik gister en vandaag gemerkt. Alhoewel ik mij daarover eerst anders zou hebben geuit. Maar goed, alles moet even op gang komen he. Zo ook 'adjusting' aan mijn nieuwe woonomgeving. Eerst dacht ik: waar ben ik aan begonnen!!! Waarom wilde ik dit ook alweer?

Maar als je dan even een wandelingetje maakt naar het beheer, dan denk je hiervoor: het lekkere zonnetje, de mooie bloemen, de vrolijke vogels, de aparte dieren en bovenal de vriendelijke bevolking (met dat heerlijke accent!).

Nou verder heb ik jullie eigenlijk weinig nieuws te vertellen, behalve dat:
* dat het hier 5 uur eerder is
* dat het hier zo'n 28 graden is overdag
* dat de zee écht blauw is!
* dat je hier kunt trouwen en iedereen dat live kan bijwonen, als je ook op dat strand zit :P
* dat de zee golven worden gebroken door rotsblokken in de zee
* er krabben aan de andere kant van de rotsblokken zijn (ieeeh, wel 5 cm groot)
* dat je een blog tussentijds moet opslaan... zucht... iedere keer opnieuw.....
* dat jullie super zijn!
* dat ik jullie verder op de hoogte houd


Veel liefs, Joke

PS: dat ik alleen 's ochtends of 's avonds kan skypen, als ik stage loop

  • 09 Februari 2014 - 01:54

    Danielle:

    Doe er ff foto's bij, dan is je verhaal helemaal compleet! ;) Ik hou van plaatjes, hihi!

  • 09 Februari 2014 - 05:59

    Anne En Familie:

    hartstikke leuk dat je ons op de hoogte houdt en het kan niet lang genoeg/ zijn groet uit tilburg

  • 09 Februari 2014 - 08:06

    Fam. De Moei:

    Hallo Joke,

    Wat een gezellig verhaal heb je opgeschreven! Erg leuk om op zondagmorgen te lezen. Het herinnert ons aan ons tijdelijk wonen in Texas. Alles is nieuw. Leven aan de andere kant van de oceaan is dus heel anders voor je dan Nederland! Wat een geweldige kans voor je om veel ervaring op te doen. Daar heb je de rest van je leven profijt van.

    Groeten,
    Hans, Denise, Yvonne en Maarten

  • 09 Februari 2014 - 11:18

    Esther En Viola:

    Hoi Joke,
    Wat een leuke verrassing om nu al iets van je te lezen.
    Wij wensen je een fijn en leuk verblijf en veel succes met de co-schappen.
    Welke richting ga je doen?
    Groetjes en tot een volgend verslag.

  • 09 Februari 2014 - 12:10

    Marga:

    Dag Joke
    Leuk om je verslag te lezen en fijn om te horen dat er vriendelijke mensen voor je zijn.
    Lieve groet, mam

  • 09 Februari 2014 - 13:24

    Judith:

    Hai Joke,

    Leuk om nu al wat van je avontuur te lezen. Geniet er van en succes met de co-schappen.

    Lieve groet, Judith

  • 09 Februari 2014 - 14:03

    Liesbeth:

    Lieve Joke,

    Wat schrijf je leuk!
    Verheug me nu al op je volgende "avonturen" het komende half jaar.
    Fijn dat het goed met je gaat.

    Dag dushi,

    Liefs,
    Liesbeth

  • 10 Februari 2014 - 09:42

    Harry:

    Hey Joke,

    Leuk om je blog te lezen. Als ik Ruurd moet geloven heb je pas last van een Jetlag als de dagen korter worden. Je kan als mens wel langere dagen aan, maar kortere niet. Dus misschien heb je er op de terugweg meer last van. :) Maar goed, ik weet het ook niet precies.

    Heb je al wat co's kunnen vinden op het eiland? WIj hebben ook wel zin om te komen, maar kijken wel even hoe het loopt. Spannend zo in je uppie naar een plek die je helemaal niet kent. Nou tot hopelijk een nieuwe blog! :)

    Liefs R&H uit Groningen. :)

  • 10 Februari 2014 - 09:49

    Carin:

    Lieve Joke,
    Wat fijn om je verhaal te lezen, ik verheug me op de volgende.
    Veel plezier.
    zoen
    Carin

  • 10 Februari 2014 - 10:39

    Rudy:

    Moi Joke, mooi weer doar!

    Joen taolgevuligheit veur 't Papiaments, is net zo groot as veur 't Twents.

    groet'n uut't oost'n

    Rudy

  • 10 Februari 2014 - 16:21

    Karin R:

    Hey Joke!!

    Heel veel plezier en succes daar!:)
    Bijzonder om op zo'n mooi eiland te zitten.

    Liefs, Karin

  • 11 Februari 2014 - 19:02

    Cas:

    Joke wat leuk om al van je te horen. Geniet ervan en ik lees graag meer...Cas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Joke

Curaçao - 6 februari zit ik op het mooie eiland in de Cariben: Curaçao. Hier ga ik stage lopen, mijn laatste stage, in het ziekenhuis, Sint Elisabeth Hospitaal. Om jullie op de hoogte te houden, een blog! Mukono - 28 juli is het zover, dan vertrek ik naar Mukono, Oeganda! Ik vind het wel spannend, maar superleuk. Het lijkt me geweldig om voor die kinderen er te zijn, en zeker ook om ze gewoon praktisch te helpen met bouwen, wassen, koken, lesgeven en wat al niet nog meer! Ik heb ook al een sponsoractie bedacht, namelijk een week lang geen warm water gebruiken omdat water in Oeganda (en eigenlijk veel landen in Afrika) heel schaars is, en zeker warm water! Zo sta ik zelf eens stil bij de luxe die we hier in Nederland hebben.

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 14717

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Curaçao - Kòrsou

28 Juli 2011 - 04 September 2011

Oeganda, Mukono!

Landen bezocht: