Voorbereidingen en Sponsoractie - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Joke Kemna - WaarBenJij.nu Voorbereidingen en Sponsoractie - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Joke Kemna - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen en Sponsoractie

Door: Jokekemna

Blijf op de hoogte en volg Joke

12 April 2011 | Oeganda, Mukono

Lieve allemaal,

28 juli is het zover, dan vertrek ik naar Oeganda! Ik ga daarheen om 5 weken lang vrijwilligerswerk te doen op een kinderweeshuis in Mukono. Dit is een weeshuis waar de allerkleinsten opgevangen worden, maar waar de zorg voor jonge kinderen en tieners natuurlijk doorgaat als de kinderen opgroeien. Het is een thuis voor baby's die gevonden zijn of hun ouders verloren hebben door oorlogsgeweld, de ziekte AIDS of malaria. Het gaat om de zwakste en meest kanslozen. Op het project is een keuken, wasserij, schoonmakerij en een school. Ik ga hier helpen aan het bouwen van huisjes waar de tieners in kunnen wonen met enkele pleegouders, een stuk of 6 tieners en 2 pleegouders. Ik ga 3 weken lang bouwen met een groep van 20 mensen en dan 2 weken lang alleen om daar nog te blijven helpen.
Voor meer informatie over het weeshuis NACMU: http://nl.nacmu.org/ en over de reisorganisatie Livingstone waar meer informatie pver het project op staat: http://www.livingstonereizen.nl/project/3.
Het is niet erg goedkoop vrijwilligerswerk en daarom heb ik een sponsoractie opgezet. Ik ga een week lang van 20 t/m 26 april geen warm water gebruiken. Dit is omdat het water in Oeganda schaars is en warm water is al helemaal een luxe. Door deze actie hoop ik dat het mij stil zal zetten hoe het leven voor Oegandezen is en hoe luxe wij hier leven. De actie houdt in: geen warm water, dus geen water koken of warme kranen opendraaien, geen thee of koffie, geen warm afwaswater (maar gelijk koud afwassen), en alleen maar opgebakken voedsel eten, en toch wel het meest koude: een koude douche! (maar ja misschien wordt dat alleen maar koud wassen en hoofd onder de kraan…!)

Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het gaat en gegaan is!

Liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Curaçao - 6 februari zit ik op het mooie eiland in de Cariben: Curaçao. Hier ga ik stage lopen, mijn laatste stage, in het ziekenhuis, Sint Elisabeth Hospitaal. Om jullie op de hoogte te houden, een blog! Mukono - 28 juli is het zover, dan vertrek ik naar Mukono, Oeganda! Ik vind het wel spannend, maar superleuk. Het lijkt me geweldig om voor die kinderen er te zijn, en zeker ook om ze gewoon praktisch te helpen met bouwen, wassen, koken, lesgeven en wat al niet nog meer! Ik heb ook al een sponsoractie bedacht, namelijk een week lang geen warm water gebruiken omdat water in Oeganda (en eigenlijk veel landen in Afrika) heel schaars is, en zeker warm water! Zo sta ik zelf eens stil bij de luxe die we hier in Nederland hebben.

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 14759

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Curaçao - Kòrsou

28 Juli 2011 - 04 September 2011

Oeganda, Mukono!

Landen bezocht: