1e berichie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Kemna - WaarBenJij.nu 1e berichie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Kemna - WaarBenJij.nu

1e berichie

Door: Jokekemna

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 Augustus 2011 | Nederland, Groningen

Lieve allemaal!
Nou een berichie uit Afriiika! Aiaiai!
Dat is een kreet die ze daadwerkelijk meerdere malen, random gebruiken tijdens een kerkdienst.
Zoals wat ook typerend is het toerennen van kleine kinderen, zodra een 'muzungu' (blanke, reiziger) langskomt. Ze zijn echt superschattig, soms ook wel beetje vies, zoals veel kinderen, veel plas en snot. Meerdere malen krijgen kinderen op schoot waarna ze toch wel een natte plek hebben achter gelaten op hun school. Ach, maar het heeft ook wel z'n charme.
Vooral een paar kinderen komen telkens terug De eerste dag kreeg ik van Frank, een kindje met een moeder die hier opvang krijgt, de bijnaam ' Yoghurt'. Leuke liedje in de kerkdienst, ken ze ook wel en de predikant gaat naar Rwanda en zijn vrouw (den ik) naar Kenya. Omdat een vrouw haar georven of gekregen stuk grond aan God terug wilde gee, ging de pastor voor mogelijkheden kijken. Maandag hebben we voor het eerst gewerkt in de bouw en het weeshuis. Inde bouw met Willy, of William (ik dacht gelijk aan Will. I. Am van de black eyed peas).

Voor meer update kun je beter naar www.mukono.jimdo.com gaan en daar een berichtje achterlaten.

@ pap en mam, ik vind het hier superleuk en kan hier voorlopig nog wel even zitten. Ik heb geen mobel bereik maar vind het leuk als jullie een reactie plaatsen op de andere site, die kan ik vaker lezen (die wordt hier namelijk voorgelezen).

Hopelijk dat jullie snel wat meer kunnen horen.

Veel liefs, Joke

  • 04 Augustus 2011 - 14:24

    Harry:

    Leuk leuk! Ik merk al dat je het naar je zin hebt. Is het werken aan het weeshuis zwaar? We hebben beide gemeen dat we veel met kindertjes werken. Ik heb dan gelukkig nog een witte jas aan die mijn eigen kleren beschermt tegen poep, diaree, en kwijlende kinderen. :) Jij hebt hopelijk genoeg schone kleding bij je. :) Je plantjes doen het nog goed, die van nathalie wat minder.... :)

    Veel plezier nog, geniet ervan!

    Liefs

  • 05 Augustus 2011 - 06:33

    Eelco:

    Hoi Joke!

    Bedankt voor de update :) Leuke details.

    Fijn om te horen dat alles goed verloopt. Ik zal binnenkort de mukono site ook even doorlezen.

    Veel success en plezier.

  • 05 Augustus 2011 - 14:08

    Maaike:

    Klinkt leuk (of vies ;-)?) Ga binnenkort ook wel even naar de andere site. Geniet ervan!

  • 06 Augustus 2011 - 07:54

    Lia Hoitingh:

    Hoi Joke,
    Fijn wat te horen en dat je goed aangekomen bent. Maak er maar een succes van daar ondanks de natte broeken :-)
    Lieve groeten, Lia

  • 06 Augustus 2011 - 13:59

    Suus:

    Heej meissie! Good to hear from you, heel veel succes en plezier! xx

  • 06 Augustus 2011 - 15:57

    Nathalie:

    Super dat het zo leuk is! Zou ook niets anders van jou verwachten dat je zo kan genieten van vieze kindjes. :) Heeeeeeel veel plezier daar!

    ps jammer dat mijn plant stervende is.. maar hij heeft ook een zwaar leven gehad.. :P

  • 07 Augustus 2011 - 18:09

    Mieke Mantel:

    Hé Joke,
    Wat een indrukken voor al je zintuigen zullen het zijn en wat een belevenis! Hoe is het met de gezondheid? We zijn benieuwd naar al je verhalen! Héél veel liefs, Arie & Mieke

  • 07 Augustus 2011 - 20:23

    Bernd:

    HOI! :D :D :D :D :D :D :D

    VET leuk om te lezen!

    DIKKE bemoediging van mijn kant :D

    xx

  • 10 Augustus 2011 - 09:29

    Ank&Joel:

    Hoi Joke,

    Leuk om te lezen, dank voor je verslag! Heel veel plezier en keep up the good work! We zijn trots op je.

    Liefs
    J&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Curaçao - 6 februari zit ik op het mooie eiland in de Cariben: Curaçao. Hier ga ik stage lopen, mijn laatste stage, in het ziekenhuis, Sint Elisabeth Hospitaal. Om jullie op de hoogte te houden, een blog! Mukono - 28 juli is het zover, dan vertrek ik naar Mukono, Oeganda! Ik vind het wel spannend, maar superleuk. Het lijkt me geweldig om voor die kinderen er te zijn, en zeker ook om ze gewoon praktisch te helpen met bouwen, wassen, koken, lesgeven en wat al niet nog meer! Ik heb ook al een sponsoractie bedacht, namelijk een week lang geen warm water gebruiken omdat water in Oeganda (en eigenlijk veel landen in Afrika) heel schaars is, en zeker warm water! Zo sta ik zelf eens stil bij de luxe die we hier in Nederland hebben.

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 14785

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Curaçao - Kòrsou

28 Juli 2011 - 04 September 2011

Oeganda, Mukono!

Landen bezocht: