iets meer info :) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Kemna - WaarBenJij.nu iets meer info :) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Kemna - WaarBenJij.nu

iets meer info :)

Door: Jokekemna

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 Augustus 2011 | Nederland, Groningen

Lieve allemaal!
Super veel liefs vanuit Mukono :) ik heb het erg naar mijn zin. Vandaag weer gewerkt, eerst in het kinderhuis en daarna gebouwd. Het is wel vermoeiend, maar gister was ik zo moe dat ik best veel had geslapen. Zo'n zondag is echt fijn.
Ik had de vorige keer niet zoveel tijd en daarom was het kort en een beetje afgekapt, maar goed. Nu type ik het op de laptop die we meehebben en dan daarna met een stickie naar het huis van Piet en Pita. Dit is de eerste family unit. Daar wonen de stichters van Noah's ark met een aantal kinderen.
Vorige week maandag gingen we bij hun zitten en kletsen. Ze hebben een vet mooi huis en mooie tuin, maar er komen dan ook veel kinderen en zondags is daar kerk. Heel indrukwekkend verhaal van 2 mensen die vroeg al gingen trouwen en een kind kregen, maar daarna geen meer kinderen konden krijgen. Om een lang verhaal kort te houden, hebben ze er nu 125 in het kinderhuis en eentje wonend in nederland (hun eerste kind). Afgelopen week zijn er 4 kindjes en een moeder bijgekomen. Mogelijk dat de moeder het kind heeft gestolen, want dit haar moeder vertelde haar dat zij ook uit een ziekenhuis was gekidnapt. En er wordt gezegd dat veel mensen die dingen overkomen het later ook zelf doen. Dit wordt ook gedacht omdat haar verhaal (ze wilde zichzelf en haar kind voor een auto gooien en de politie verhinderde haar!) niet helemaal consistent is. In ieder geval zitten er dus veel indrukwekkende verhalen tussen. Ook de medewerker in de bouw is een wees. En ik vroeg er een poosje naar, maar hij werd steeds stiller en je zag dat hij het er wel moeilijk mee had. Later hoorde ik dat het mogelijk is gekomen toen hier hele gewelddadige dingen zijn gebeurd met bijv. Amin als regeerder.
Weer kort... batterij is leeg.

@ iedereen die een reactie heeft geplaatst, super leuk om te lezen. beetje contact met de 'buitenwereld' is wel fijn :)
@anne en ali, iedereen met z'n malariapilletjes, moet ik weer denken aan 'pilletjes!' alleen hebben we geen placemats
@harry, ik zou graag zo'n bruine boterham met chocoladehagelslag weer willen hebben :) en echt een superhilarische envelop, ik vond het echt heel leuk
@loes, ik heb het hart aan mijn klamboe hangen en de tas al gebruikt :)
@ koos, je foto staat elke keer voor als ik andere dingen delete, dus ik zie je gezicht vaak
@ johan, je reactie was leuk, ook geliefd door andere deelnemers ;)
@inge vd kroef, ik vind het super leuk om je boek te lezen :), alleen niet heel veel tijd ervoor :)
@ pap en mam: ik heb het nog steeds naar mijn zin, vandaag ging het ook weer een stuk beter met het eten. Het was echt even niet lekker de laatste dagen, maar vandaag patat gehad :). leuk om ook te horen hoe het bij jullie gaat?!

@ iedereen, super leuk dat jullie met me meeleven!

ps. Ik heb te horen gekregen dat de laatste 2 weken, dat ik dan kan meeeten in het kinderhuis en een andere slaapplaats krijg.

Ik laat jullie graag nog een keer een langere blog lezen. Veel liefs! Joke

  • 08 Augustus 2011 - 17:42

    Sylvia:

    Hai Joke!
    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Zo te lezen, vind je alles wel indrukwekkend, dat zal ook wel! En ik geloof dat je het ook wel naar je zin hebt :) Ik moest wel even lachen om je vorige blog, dan zie ik echt zo heel geromantiseerd voor me hoe je zo'n schattig kindje op je schoot hebt en zodra je hem/haar weer neer zet, heb je een grote vlek op je broek! Hoe is het met de gezondheid van de kindjes? En maak je vrienden of is iedereen wat gesloten? Ik wens je nog een heeeeeeeeeeeeeele goede tijd toe en de lieve groetjes van ons (ook van Sander!)! Dikke kus!

  • 08 Augustus 2011 - 17:59

    Sigrid:

    Hoi Joke, leuk om zo te lezen dat het goed met je gaat. Je zult idd wel veel indrukwekkende dingen horen en meemaken. Wel al je verhalen opschrijven he, want het is allemaal zo weer voorbij!
    Succes!

  • 08 Augustus 2011 - 18:50

    Anne-Carolin:

    Hey Joke! Klinkt goed allemaal! Nou ja, zonder die plassende kinderen dan ;) Ik ben idd ook blij met m'n witte jas, net als Harry. Heel veel plezier nog, en mocht je een beetje zon overhebben, kun je die naar Nederland sturen? Als je er regen voor terug wilt, kun je krijgen! Liefs!

  • 08 Augustus 2011 - 19:40

    Nathalie:

    Hey Joki,

    mooi om te lezen dat je nog niet huilend naar huis wilt. :) Bijzonder wat je daar allemaal meemaakt, jammer dat je niet langer kon typen. Ben wel nieuwsgierig hoor wat je daar allemaal nog meer doet. Kun je ook gewoon mailen of is daar niet genoeg tijd/batterij voor? Is het geestelijk ook uitputtend of valt dat mee, je hoort wel steeds hele heftige verhalen natuurlijk..

    Heeeeeel veel plezier daar en een doodknijpknuffel van mij! :)

  • 09 Augustus 2011 - 04:52

    Maaike:

    Haai meis,
    Goed om je verhalen te lezen! Als je counseling van mij nodig hebt met alles wat je hoort hoor ik het wel ;-)
    Wel indrukwekkend hoor. En we willen natuurlijk foto's zien! X

  • 09 Augustus 2011 - 06:57

    Gerrit:

    Ik ben trots op jou, op jullie allemaal

  • 09 Augustus 2011 - 11:28

    Jirsca:

    Hey Joke,

    supergoed bezig zeg!!! Echt knap dat je het allemaal zo vol houdt, je verhalen zijn erg leuk om te lezen! xx

  • 09 Augustus 2011 - 12:51

    Pita:

    hee joke!
    echt leuk om af en toe te horen wat je allemaal doet!
    is denk ik erg aangrijpend al die verhalen, maar het lijkt me ook geweldig om daar met zo iets te helpen!
    En grappig dat ze daar een family unit hebben die Piet en Pita heet XD. hopelijk geniet je ook een beetje van alles!
    succes en kusjes (ook van lisanne, annemarie en dick)

  • 10 Augustus 2011 - 11:57

    Jasper En Bernd :

    We houden van je!

    :D :D :D

    Piet en PIta hahahahaha
    grappig.

    Nou. Hier is het ook leuk! :D volledige bestuursnood, dat wel. Onmisbaar BEN je!

    VETTE zegen met alles! whohoooho :D het ga je daar goed! Jij BENT tot zegen :D

    HUJGHUGHUGHUGGHUGHGUGHGUG Jaspernd.

  • 10 Augustus 2011 - 16:24

    Sijbren:

    Hallo Joke! Supercool om te lezen. Hoop ook dat je mijn andere berichtje heb ontvangen op de andere site (ook voorgelezen?) Ik leef met je mee en hoop dat het bouwen je goed afgaat. Geniet van alle momenten die je beleeft en probeer zoveel mogelijk bij te houden. Ik kan merken dat je er echt van geniet, supercool. Kijk uit naar je verhalen.

    Sijbren

  • 11 Augustus 2011 - 14:46

    Kitty:

    Het is al erg indrukwekkend om te lezen, laat staan het mee te maken. Ook al zijn sommige van deze drama´s niet meer te voorkomen, hopenlijk ga je naar bed met het gevoel bijgedragen te hebben ! ......

    Dankjewel voor de lange (vind ik) reacties en indruk die je al hebt kunnen geven :-)

    Liefs !

  • 13 Augustus 2011 - 17:47

    Loes, Marien& Myrthe:

    Hee jokie! Wat een leuke verhalen! We hebben het samen gelezen :) het is maar goed dat je het land uit bent, het weer hier is echt verschrikkelijk! Fijn dat je iets aan het hart en de tas hebt! We hebben veel bewondering voor je en we kijken uit naar je volgende blog! De groetjes vanuit hasselt x

  • 14 Augustus 2011 - 06:56

    Frans Danenberg:

    Dag Joke, fijn om je verhaal te lezen en dat het goed gaat!.Lijkt een bijzondere ervaring in je leven om te zien dat Gods liefde overal aanwezig is , voor alle mensenkinderen.Mooi dat je daar iets van kan bijdragen.!
    hartelijke groet,
    de Danenbergs


  • 15 Augustus 2011 - 08:52

    Harry:

    Lekker!

  • 18 Augustus 2011 - 20:00

    Mieke Mantel:

    Hallo Joke,
    Hoe is het? Leuk en boeiend om het allemaal zo te lezen! Wat een totaal andere wereld!
    Voor mij zit morgen de vakantie er weer op, we beginnen om 09.00 uur met een team-ontbijt als aftrap en dan gaat het echte leven weer beginnen en is het afgelopen met het uitslapen! Zomaar ineens 6 weken voorbij, maar dát zal jij ook wel zo ervaren: tijd die voorbij vliegt! Zo veel indrukken opgedaan en een ervaring die je nooit meer zult vergeten! Heel veel liefs en take care! Arie & Mieke

  • 22 Augustus 2011 - 11:43

    Elianne:

    Ha Joke!
    Hoe is het met je daar? Mis je ons al? Hoop dat je het daar zonder ons ook nog goed naar je zin hebt. Wat zijn nu je bezigheden daar?
    Nou Joke, ik heb thuis toch nog de diareeremmers moeten gebruiken:(. Jammer hoor haha!
    Nou meid, tot de reunie:D
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Curaçao - 6 februari zit ik op het mooie eiland in de Cariben: Curaçao. Hier ga ik stage lopen, mijn laatste stage, in het ziekenhuis, Sint Elisabeth Hospitaal. Om jullie op de hoogte te houden, een blog! Mukono - 28 juli is het zover, dan vertrek ik naar Mukono, Oeganda! Ik vind het wel spannend, maar superleuk. Het lijkt me geweldig om voor die kinderen er te zijn, en zeker ook om ze gewoon praktisch te helpen met bouwen, wassen, koken, lesgeven en wat al niet nog meer! Ik heb ook al een sponsoractie bedacht, namelijk een week lang geen warm water gebruiken omdat water in Oeganda (en eigenlijk veel landen in Afrika) heel schaars is, en zeker warm water! Zo sta ik zelf eens stil bij de luxe die we hier in Nederland hebben.

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 14784

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Curaçao - Kòrsou

28 Juli 2011 - 04 September 2011

Oeganda, Mukono!

Landen bezocht: